Oprogramowanie Komunalne
Rozwiązania dla sektora lokalowego
THB SEZaM Administrator
THB SEZaM Administrator to program stworzony dla Administratorów zasobów własnych
i komunalnych. Wykorzystuje wszystkie główne funkcjonalności systemu, tzn.:
– ewidencjonuje i obsługuje zasoby lokalowe. Gromadzi, aktualizuje oraz dostarcza w różnych przekrojach informacje o zasobach lokalowych. Dane ewidencjonowane są na kilku poziomach szczegółowości. Służą do analiz zasobowych oraz stanowią podstawę dla sprawozdań, a przede wszystkim do rozliczeń kosztów, najemców i właścicieli.
– automatyzuje naliczanie i wspomaga proces ewidencji lokatorów i właścicieli: przygotowanie, przypisanie, naliczanie i windykacja opłat. Nalicza i rozlicza odsetki. Wspomaga pracę służb eksploatacji – ewidencja ruchu lokalowego i wyposażenia technicznego lokali. Prowadzi kontrolę zmian danych i ich historię. Rozlicza dodatki mieszkaniowe. Zawiera fakturowanie i rejestry VAT.
– rozlicza i ewidencjonuje zużycie mediów. Automatyzuje naliczanie i rozliczanie za dowolny okres opłat za zimną i ciepłą wodę, centralne ogrzewanie, energię elektryczną, gaz i nieczystości płynne. Prowadzi szczegółową ewidencję liczników i ich przynależności do płatników i struktury technicznej budynków. W pełni rozlicza liczniki główne. Pozwala na przypisanie i rozliczenie płatnikowi dowolnej ilości liczników w dowolnej wzajemnej relacji. Współpracuje z przenośnym komputerem inkasenckim. Automatycznie przenosi noty rozliczeniowe do kartotek płatników.
– rozlicza koszty najemców lokali. Gromadzi, rozlicza oraz dostarcza w różnorodnych, definiowalnych przez użytkownika przekrojach informacje o kosztach (np. zarządzanie, eksploatacja, centralne ogrzewanie, energia elektryczna, usługi) poniesionych na poszczególne lokale, budynki/wspólnoty lub ich grupy przez ich najemców, właścicieli i zarządców. Dostarcza analizy porównawcze poniesionych kosztów z naliczonymi opłatami i dokonanymi wpłatami w wybranym okresie, za dowolny lokal, budynek/wspólnotę. Umożliwia pełne rozliczanie najemców i właścicieli lokali z zastosowaniem wielu dowolnie wybranych kluczy podziału kosztów. Prowadzi ewidencję wspólnot mieszkaniowych.
Dodatkowo program ma wbudowany Arkusz kalkulacyjny i Edytor tekstu, które umożliwiają w prosty sposób prowadzenie korespondencji seryjnej oraz indywidualne raporty dla użytkowników o wyższych wymaganiach.
THB SEZaM Zarządca
THB SEZaM Zarządca to program stworzony dla Wspólnot Mieszkaniowych i Zarządców Wspólnot Mieszkaniowych.
Główne funkcje:
– ewidencjonuje i obsługuje zasoby lokalowe. Gromadzi, aktualizuje oraz dostarcza w różnych przekrojach informacje o zasobach lokalowych. Dane ewidencjonowane są na kilku poziomach szczegółowości. Służą one do analiz zasobowych oraz stanowią podstawę dla sprawozdań, a przede wszystkim do rozliczeń kosztów i właścicieli.
– automatyzuje naliczanie i wspomaga proces ewidencji lokatorów i właścicieli: przygotowanie, przypisanie, naliczanie i windykacja opłat. Nalicza i rozlicza odsetki. Wspomaga pracę służb eksploatacji – ewidencja ruchu lokalowego i wyposażenia technicznego lokali. Prowadzi kontrolę zmian danych i ich historię. Rozlicza dodatki mieszkaniowe. Zawiera fakturowanie i rejestry VAT.
– rozlicza i ewidencjonuje zużycie mediów. Automatyzuje naliczanie i rozliczanie za dowolny okres opłat za zimną i ciepłą wodę, centralne ogrzewanie, energię elektryczną, gaz i nieczystości płynne. Prowadzi szczegółową ewidencję liczników i ich przynależności do płatników i struktury technicznej budynków. W pełni rozlicza liczniki główne. Pozwala na przypisanie i rozliczenie płatnikowi dowolnej ilości liczników w dowolnej wzajemnej relacji. Współpracuje z przenośnym komputerem inkasenckim. Automatycznie przenosi noty rozliczeniowe do kartotek płatników.
– rozlicza koszty i właścicieli lokali oraz prowadzi ewidencję wspólnot mieszkaniowych. Gromadzi, rozlicza oraz dostarcza w różnorodnych, definiowalnych przez użytkownika, przekrojach informacje o kosztach (np. zarządzanie, eksploatacja, centralne ogrzewanie, energia elektryczna, usługi) poniesionych na poszczególne lokale, budynki/wspólnoty lub ich grupy przez ich właścicieli i zarządców. Dostarcza analizy porównawcze poniesionych kosztów z naliczonymi opłatami i dokonanymi wpłatami w wybranym okresie, z wybranego powodu, za dowolny lokal, budynek/wspólnotę. Umożliwia pełne rozliczanie właścicieli lokali z zastosowaniem wielu dowolnie wybranych kluczy podziału kosztów. Prowadzi ewidencję wspólnot mieszkaniowych.
Księgowość wspólnot to dodatkowa funkcjonalność, która służy do automatycznego zakładania i prowadzenia pełnej księgowości wspólnoty mieszkaniowej. Umożliwia, między innymi, prowadzenie wzorcowego planu kont wspólnoty i niezależnego planu kont dla poszczególnych wspólnot. Prowadzi automatycznie pełną księgową ewidencję analityczną obrotów kontrahenta oraz ewidencjonuje wyciągi bankowe, raporty kasowe; generuje komplet zestawień księgowych dla wybranej wspólnoty lub wielu wspólnot.
Dodatkowo program ma wbudowany Arkusz kalkulacyjny i Edytor tekstu, które umożliwiają w prosty sposób prowadzenie korespondencji seryjnej oraz indywidualne raporty dla użytkowników o wyższych wymaganiach.